Wednesday, June 19, 2019

RECENZIJA: Kristina Kija Kockar - "Moj potpis"

Da li mi je u životu trebalo da pročitam knjigu Kristine Kije Kockar - pa baš i nije, ali toliko negativnog konteksta oko njenog izdavanja nateralo me je da nabavim svoj primerak i da je pročitam. 

U razgovoru sa ljudima koji su pratili "Šou" u kojem je učestovala rekoše da su to sve znali  bez da su čitali knjigu, dakle onda je ona svoje iskustvo tokom takmičenja zabeležila u ovoj knjizi. Budući da nisam bio upućen u trio fantastiko oko muža i ljubavnice za mene je ovo bila potpuno nova priča. 

Izdavač: Indmedia, 2018.

Kada sam ugasila lampu, u meni je odjeknula misao: Ti želiš da živiš kao u filmu. To su  njegove reči, nisu moje. To su reči koje sam toliko puta čula, reči koje mi nisu zvučale istinito, reči koje nisu opisivale pravu istinu... Nisam volela te reči, jer ih je on izgovarao kad god je hteo da me uveri da previše želim od života, od sebe i od sopstvenih snova.

Ja sam Kija. I ja živim u filmu. Još uvek ne znam koji je žanr, ali i dan danas verujem u srećan kraj. Rešila sam da stavim tačku na jednu priču u mom životu tako što će moja reč biti poslednja.

Moja reč. Moja istina. Moj potpis. 

UTISCI:
Ne razumem čemu toliko negativnih komentara oko izdavanja ove knjige. "Šou" kako ga sama  autorka naziva u knjizi je doprineo tolikoj odbojnosti prema njenom prvom čedu. Svakako  mislim da nije bilo potrebno paliti knjigu na Sajmu, ne samo njenu knjigu, nego treba postojati poštovanje prema pisanoj reči. 

Kristina je imala sreću u životu da ima majku koja je savremena i koja ju je pustila da živi svoj život i da se bori za svoje snove, to se svakako i odrazilo kroz njenu borbenost kroz život, barem se tako čini prema knjizi "Moj potpis". 

Sviđa mi se što ni u jednom trenutku nije spomenula ime bivšeg muža i njegove ljubavnice  već ih je tako i nazivala Bivši muž i Ljubavnica, možda i da bi izbegla tužbu, ali ništa loše  nije napisala da bi istu dobila. Samo iznela stavke sa kojima su gledaoci "Šoa" već bili upoznati. 

ONO ŠTO MI SE NIJE SVIDELO:
U knjizi je puno puta u prvi plan stavljeno kako je Kristina sve radila, borila se, organizovala glasanje za takmičenje bivšeg muža, radila, putovala, više zarađivala. Zasmetilo mi je taj "Ja, ja i samo ja" momenat u knjizi, ali valjda to tako ide kada pišeš o svom životu i želiš da se predstaviš u najboljem svetlu. 

KORICE:
Nisam baš oduševljen kada na koricama vidi autora knjige. Ovde je koliko toliko opravdano jer je reč o njenom životu, a i rekao bih da bi se knjiga više prodala. Svakako to ne menja mišljenje. Moglo je to mnogo bolje. 

OMILJENI DEO:
"Neke razlike su nepremostive i zato nemojte trošiti sebe na ljude koji nikada neće osećati život kao što ga osećate vi. Duboko verujem da na ovom svetu postoji bar jedna osoba čije srce kuva u istom ritmu kao vaše."

OPŠTI UTISAK:
Utisak najviše kvari to što je knjiga loše napisana. Mislim da sam čak negde i pročitao da je žurila sa pisanjem da bi knjiga stigla sa Sajam, i zbog toga su se provukle greške. Ne gramatičke, već su se pojedine situacije i rečenice ponavljale i to baš kvari utisak pri čitanju. 

OCENA: / 5

No comments:

Post a Comment