Wednesday, October 14, 2015

Recenzija: Pamela Redmond Satran - "Mlađa"

Biću iskren, jedini razlog zbog kojeg sam naručio ovu knjigu je tv serija koja je snimljena po ovoj knjizi. Znam da to nije baš dobro, i da film ili serija nikada ne može zameniti pisanu reč, što se potvrdilo i u ovom slučaju. Pamela Redmon Satran u romanu "Mlađa" (org. "Younger") stvorila je realnu priču koju žena prolazi nakon što svi "zaborave" na nju.

Šta kažete da imate priliku da se vratite u svoje dvadesete, a da pritom zadržite mudrost i iskustvo koje ste u međuvremenu stekli?

Lajzi je veoma potreban novi početak. Kćerka joj je odrasla, a muž... pa on je napušta zbog druge. Vreme je da se Lajza vrati životu kog se odrekla zbog porodice - inspirativnom poslu i zabavi s prijateljima. Postoji samo jedan problem: čini se da su ostali zaboravili da pritisnu pauzu kad i ona, jer niko ne želi da zaposli samohranu majku koja je poslednji put radila pre petnaest godina.

Međutim, kada mladolikoj Lajzi priđe zgodni Džoš, verujući da je ona u dvadesetim kao i on, Lajzina drugarica Megi dolazi na sjajnu ideju - jednostavno se treba pretvarati da je tako. Uz malo Meginog doterivanja, Lajza ponovo postaje mlada ambiciozna devojka i bez problema dobija posao koji želi. Džoš se sve viđe zaljubljuje u nju, jer nijedna devojka njegovih godina nije tako kul, i pred njom se odjednom otvaraju mogućnosti da nadoknadi sve propušteno - i mnogo više od toga. Samo jedna od tih mogućnosti je da će biti uhvaćena u laži...

Veoma zabavna knjiga koja dosta drži pažnju, bar se činilo u mom slučaju. Ja sam već imao dodatno formirane likove gledajući seriju "Younger" (TV Land). Iako je knjiga izdata 2005. godine dosta toga se može još "primeniti" i nakon 10 godina, ako ne i sve.

Ne verujem u podelu knjiga, da neke knjige čitaju samo žene, dok su druge namenjene za muškarce. Iako je ovaj roman namenjen ženskoj populaciji, muški rod i te kako može da pronađe po koji koristan savet i pronađe se u redovima koje sjajno ispisuje Pamela Redmond Satran.

Mogu se pronaći i neke nelogičnosti u knjizi, oko Lajzinog zaposlenja, oko lažiranja godina, oko njenog rada u firmi, ali ako kroz prste pogledaju te sitnice, dobije se jedan zanimljiv, topao, što da ne i romantičan roman koji je vredan pažnje.

OCENA: 4 / 5